czwartek, 1 stycznia 2009

Noworoczne ciasto kakaowe z polewą.

Kuchnia Świąteczna i Noworoczna 19.XII.2008 - 03.I.2009

Dziś mamy Nowy Rok. Zawsze 1 stycznia człowiek myśli, że kolejny rok bedzie lepszy, ciekawszy, pełen sił do działania. Ja dziś mam na to nadzieję i życzę Wam tego samego z całego serca. Niech ten Rok 2009 będzie Przecudnym Rokiem! :-)


Właśnie to kakaowe ciasto jest ostatnią rzeczą jaką upiekłam w roku 2008. Myślę, że jest to całkiem sympatyczny 'finisz'. Duża zawartość kakao w kakao zapewnia świetny humor i z pewnością nie możemy nazwać ciasta kakaowego czarnym charakterem. :-)

Przepis pochodzi z zeszytu z przepisami kolekcjonowanymi przez moją mamę. Mamy tylko jeden mały problem, ponieważ w zakresie nazwy tego ciasta występuja sprzeczne wersje. Jedni mówią 'Murzynek' inni 'Ambasador'... Ja jednak opowiadam się za 'ciastem kakaowym'. :-)

Pora podać przepis na te pyszności.

Składniki:
- 0,75 szklanki cukru
- 1 kostka masła lub margaryny
- 0,33 szklanki wody
- 3 jajka
- 0,5 opakowania olejku migdałowego
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 3 czubate łyżki kakao
- 1,75 szklanki mąki
Przygotowanie:
1. W rondelku rozpuszczamy margarynę z cukrem, kakao i wodą. Gotujemy około 5 min doprowadzając do wrzenia. Część masy odlewamy do filiżanki(na polewę).
2. Zawartość garnka dobrze wystudzić. Przelać zawartość do dużej miski.
3. Odzielić żółtka od białek. Ubić pianę z białek. Żółtka dodać do masy kakaowej i utrzeć. Dodać mąkę i proszek. Wymieszać. Dodać olejek migdałowy i pianę. Wymieszać.
4. Piec w prodiżu 45 min (czyli w pierkarniku w około 180'C).
5. Ciasto wyjąć z pieca i jeszcze ciepłe polać polewą z filiżanki. Jesli ktoś lubi można przybrać je ozdobami z cukru (perełki, robaczki).

Smacznego. :-)

1 komentarz:

Unknown pisze...

Zrobilam to ciasto w tym roku, w czasie swiatecznej wizyty u mojej mamy, mniam mniam. Pozdrawiam.